sobota, 1 marca 2014

Ugryź Kraków - Bococa

Dawno nie było żadnego posta, w którym pokazałabym Wam jakieś ciekawe, krakowskie miejsce. Mam całą listę adresów, które chciałabym odwiedzić, ale jeszcze "nie było kiedy". Bococa wpadła mi w oko  parę miesięcy temu, kiedy czekałam na tramwaj na Placu Inwalidów i zwróciłam uwagę, że na przeciwko jest całkiem fajnie wyglądająca knajpa. W tych terenach bywam rzadko, więc do wczoraj nie miałam okazji się tam wybrać. Restauracja znajduje się na rogu Królewskiej i Alei Słowackiego. Nie za wielka, wspólny stół na środku i kilka mniejszych dookoła, styl skandynawski. Menu wypisane kredą na ścianie. Jestem fanką takich klimatów, więc od razu mi się spodobało.


Na początek zamówiłam krem z kukurydzy (11zł). Nie spodziewałam się cudów po zwykłej zupie, ale muszę przyznać, że ta była wyjątkowo dobra. Była bardzo gęsta, w smaku lekko słodkawa. Po tym jak zupa wylądowała przede mną na stole, zauważyłam że pływają w niej jakieś niezidentyfikowane, różowe strzępy. Wyglądało trochę jak grapefruit. Okazało się, że był to marynowany imbir. Była to chyba ostatnia rzecz jakiej się spodziewałam w kremie z kukurydzy. Ale połączenie zaskakująco dobre!


Na drugie danie wzięłam sałatkę z marynowanym kurczakiem i grzankami - 17zł. Moja mama zdecydowała się na tagliatelle z kurczakiem, cukinią, selerem naciowym i sosem pomidorowym (21zł). Brat z kolei wybrał kurczaka zapiekanego z serem i szynką (22zł). Spróbowałam wszystkiego i najlepiej wypadł makaron - sos był pyszny. Mama stwierdziła jednak, że był trochę za ostry. Moja sałatka też wypadła pozytywnie. Kurczak marynowany w sosie balsamicznym był bardzo soczysty.  Do tego szklanka soku ze świeżych pomarańczy i mamy tzw. lunch idealny.


Przy ladzie zwróciłam uwagę na apetycznie wyglądające domowe ciasta. Wtedy akurat do wyboru było marchewkowe i tarta cytrynowa.  Nie kosztowałam, ale myślę, że smakowały równie dobrze jak wyglądały. Bococa bardzo przypadła mi do gustu. Idealne miejsce na lekki obiad albo kawę i coś słodkiego. Zdecydowanie się polubiliśmy :)



Bococa Bistro

Plac Inwalidów 7
30-962 Kraków


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz