niedziela, 14 kwietnia 2013

Quiche z camembertem i suszoną żurawiną

Quiche - odmiana tarty, czyli jednej z najpopularniejszych potraw kuchni francuskiej. Podstawą wypieku jest spód z kruchego ciasta, który jest przykrywany dowolnymi składnikami i zalewany masą jajeczno-śmietanową. Quiche można przygotować z dowolnym nadzieniem, łącząc smaki według własnego gustu. Ja zdecydowałam się na połączenie camemberta i żurawiny - rozpływający się ser o mocnym smaku, przerywany słodyczą owocu - pychota!


Składniki:
Ciasto:
150 g mąki
1 jajko
75 g masła
szczypta soli

Nadzienie:
200 g sera camembert
2 garście suszonej żurawiny
2 jajka
400 g kwaśnej śmietany 12%
sól
płatki migdałów

Przygotowanie:


  1. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni C (220 bez termoobiegu).
  2. Składniki na ciasto ugniatamy na masę. Można odstawić ją na 2 godziny do lodówki, ale ja tego zazwyczaj nie robię. Tarta jest dla mnie daniem szybkim i zazwyczaj nie przeznaczam na jej przygotowanie zbyt wiele czasu. Różnicy w smaku też wielkiej nie wyczuwam, ale jak chcecie przygotować tartę jak prawdziwi Francuzi to wstawcie ciasto do lodówki :)
  3. Formę do tarty smarujemy masłem i oprószamy mąką. Wylepiamy naczynie ciastem.  Tutaj kolejny krok, który według tradycyjnych przepisów trzeba wykonać - piec samo ciasto przez około 10-15 minut aż stanie się złociste. Powinno być nakłute widelcem i wyłożone papierem do pieczenia oraz np. surową fasolą, aby stworzyć ciężar, uniemożliwiający ciastu rośnięcie. Ja ten element też zazwyczaj omijam. Dla mnie ciasto jest potem za suche, wolę jak jest bardziej wilgotne, lepiej komponuje mi się wtedy z nadzieniem. 
  4. Jajka mieszamy ze śmietaną i doprawiamy solą. Formę z ciastem (po uprzednim podpieczeniu lub z ominięciem tego kroku) wykładamy kawałkami camemberta i suszoną żurawiną, a następnie zalewamy masą jajeczno-śmietanową.  
  5. Pieczemy przez około 20 minut (aż masa się zetnie). Po tym czasie masa może się wydawać w dalszym ciągu surowawa, ale wynika to ze stopionego camemberta. Po ostygnięciu konsystencja nadzienia staje się zwarta.
  6. Quiche można przed podaniem posypać płatkami migdałów.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz