wtorek, 11 listopada 2014

Kulinarne podróże - Paryż, La Caféothèque

Dzisiaj przedstawiam Wam bardzo ciekawą alternatywę dla Mc Café i Starbucks w bardzo turystycznej dzielnicy Paryża. Kilka minut od metra Saint Paul przy Sekwanie znajduje się La Caféothèque. O miejscu powiedziała mi koleżanka, która zaopatruje się tam w ziarna kawy. Wczoraj akurat byłam w okolicy, więc wybrałam się do tej jak się okazało bardzo znanej paryskiej kawiarni. To miejsce gdzie nie tylko można napić się dobrej kawy, ale także uczestniczyć w kursach dla baristów! Pełną ofertę i szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej. Ja trafiłam tam w poniedziałkowe popołudnie. Kawiarnia była pełna. Wraz z moją towarzyszką miałyśmy dużo szczęścia, że akurat zwolniło się miejsce na kanapie. Miejsce jest tak popularne, że ludzie są gotowi czekać na stolik. 


Co oferuje La Caféothèque? Przede wszystkim kawę. Do wyboru jest kilkanaście różnych rodzajów. Widziałam w karcie opcję menu degustacyjnego w postaci trzech różnych kaw w cenie około 7 euro. Jak wiadomo, ja się na kawie nie znam, więc te wszystkie wyszukane nazwy mi nic nie mówią. Wzięłam zatem to co lubię - cappuccino. Jak na Paryż cena była standardowa - 5 euro. Kawą można się cieszyć w towarzystwie jakiegoś dobrego wypieku - ciasto, ciasteczka, croissant. Są również opcje lunchowe, ale z tego co widziałam, większość klientów koncentrowała się na kawie. 





Wystrój jest bardzo przyjemny i ciepły. Do wyboru są trzy sale. Polecam pierwszą po prawej stronie od wejścia z bardzo wygodną kanapą. Obsługa uprzejma i bardzo pomocna. Jeżeli nie mówicie po francusku to nie ma się czym przejmować. Personel z chęcią pomoże wam rozszyfrować francuskie menu i doradzi jaka kawa będzie dla was najlepsza. W La Caféothèque możecie kupić kawę w ziarnach albo mieloną na miejscu do waszych domowych ekspresów - kilkanaście różnych rodzajów, więc jest w czym wybierać. Myślę, że jest to bardzo fajne i klimatyczne miejsce! 





La Caféothèque
52, rue de l’Hôtel-de-Ville 
75004 Paris


1 komentarz: